Elsa älskar skor.

I Lilla Elsa, I

Hemma hos oss står skorna nästan aldrig kvar på skohyllan - eftersom Elsa älskar att prova skor. :) Hon tar ner dem från skohyllan, stoppar i sina små fötter och promenerar runt hemma i lägenheten. ♥ hihi.
Och det spelar ingen roll om det är mina, J:s eller hennes egna skor - alla ska provas. :) Haha. När vi får besök så hinner de nästan inte ens ta av sig sina skor förrän Elsa vill prova dem. ;) tokiga söt.

Jag har såå många filmer på henne när hon provar skor - det här är den senaste. :) hihi. Och den lilla trollungen har dessutom mina skor på fel fot. ;) hihi. ♥

23 augusti,

I personligt., I
Idag har jag och Elsa myst och lekt hela tiden. ♥
Vår dag började klockan halv sju, och då myste vi i soffan lääänge - åt frukost, tittade på barnprogram och kramades. :)
Efter det så gjorde vi oss iordning och gick ut i det fina vädret en stund, förenade nytta med nöje och gjorde lite fint på vår uteplats. :) Så nu kan man titta ut genom fönstret utan att må dåligt, haha.

Och idag tog vi en liten nap tillsammans, så mysigt att bara ligga tätt intill henne när hon sover. Älskade Elsa. ♥

På eftermiddagen så hjälptes vi åt att städa lite här hemma - diskade, dammade, dammsög ( öööverallt, varenda liten soffkudde och sängen, haha ) , torkade golven och bäddade rent i sängen. :)
Sen fick vi fint besök på kvällen - av Norberg och Nathalie. :) Vi åt lite blåbärsmuffins, hade soffmys och tittade på True Talent. :)
Och nu är J på träning, så jag bloggar lite och sen tänkte jag försöka hoppa in i duschen innan klockan blir alltför mycket. :)

Min fina sömntuta.

I Lilla Elsa, I

Hon är så fin vår lilla trollunge.

Och hon sover så mysigt. hihi. ♥

18 augusti,

I personligt., I

Dagen började med soffmys för mig och Elsa, och sen lite barnprogram och frukost. :) hihi. Sen gjorde vi oss iordning eftersom vi skulle åka ner på stan tillsammans med Sändie. :)
Men innan vi kunde åka hemifrån så var Sändies sambo Nicklas tvungen att hjälpa mig sätta tillbaks bilbatteriet ( eftersom det slutade funka helt och hållet igår, så vi fick ta in det och ladda det under natten ) och bilen startade - vi tittade i affärer och åt en god lunch på Pearl Palace, hihi. Sändie bjöd ;) tack tack. ♥

( såhär snygga var vi på stan i vintras / våras ;) haha ) ♥

Och när vi hoppat in i bilen så vrider jag på nyckeln - och ingenting händer.  i n g e n t i n g . Så då skrek jag rätt ut och funderade seriöst på att lämna bilen där och aldrig hämta den igen. Haha. Batteriet hade laddats ur helt och hållet - igen. Och den här gången kunde inte Sändie komma och hjälpa mig med starthjälp ( som hon gjorde igår ), men efter några samtal så fick jag tillslut tag på syster Simone - och hon kom som en räddande ängel och gav oss hjälp. ♥

Efter en hel dag på stan så var jag så trött och arg ( på bilen ) så jag ringde min kära pappa och frågade om han kunde hjälpa mig så att jag kunde köpa ett nytt bilbatteri - i d a g . Och det kunde han, men först fick han köra mig till Åhléns, så att jag fick lämna tillbaks min fina blus som jag köpte tidigare idag, ( eftersom jag hellre ville använda pengarna till att ordna min dumma, dumma bil ). Och det billigaste bilbatteriet vi hittade kostade 1020 kronor, oh my god. Det var verkligen en utgift som man vill ha dagarna före barnbidrag och lön ( när man dessutom inte tjänar några miljonbelopp ). Toppen. Haha. :)
Men nu har pappa hjälpt mig att skruva dit det nya bilbatteriet så nu ska min bil starta problemfritt i några år framöver ( åtminstone när det gäller batteribiten, haha - andra haverier får jag räkna med. )

Och ett jättetack till söta Sara som var barnvakt åt Elsa under tiden. ♥

Dagen har varit toppen ( förutom det lilla missödet med bilbatteriet, haha ) och det är alltid lika mysigt att umgås med Sändie. ♥
Men det börjar bli svårare och svårare att gå på stan tillsammans med Elsa, hon vill gärna gå iväg på egna promenader och ta på allt hon kommer åt i butikerna. :) Eller hur Sandra? :D haha.

Kvällen har gått åt till att mysa med Elsa, laga middag, leka och tvätta. :) Och nu tänker jag tvinga J att titta på film med mig, om inte tv:n erbjuder något bättre? :)

Lite blåbär,

I De allra bästa., I

I tisdags så ville jag, syster och Elsa äta lite blåbärspaj - så vi gick ut i skogen och plockade blåbär. :) hihi. En timme befann vi oss bland blåbärsriset och letade, och vi lyckades plocka ihop 2,5 liter blåbär. :) Elsa var inte så hjälpsam utan hon åt de blåbären som vi lyckades hitta, haha - tills hon förstod att hon kunde plocka dem själv och inte var tvungen att stjäla blåbär ur våra byttor. ;) hehe.
Och det var lite terapi för mig, som tycker att spindlar och andra kryp är äckliga, att plocka bär eftersom det är spindelnät på var och varannan blåbärsbuske. Haha. :)

Hemma så rensade vi alla blåbären och sen blev det bakning. :) hihi. Blåbärspaj och blåbärsmuffins - mumsigt. Men dem finns det inga bilder på, eftersom pajen försvann lika fort som den gjordes ;) och muffinsen och de överblivna blåbären ligger redan i frysen. :)

En ledig dag, 4 augusti.

I personligt., I
Lediga dagar har jag inte varit bortskämd med i sommar, och de flesta har bjudit på regn och moln men ibland lyckades jag pricka in de soliga dagarna, och 4 augusti var en sådan dag. :) Så jag och Elsa myste och lekte utomhus hela dagen, badade i poolen hemma hos pappa, ritade och bara gjorde  i n g e n t i n g. :) hihi.

Yoghurt är väldigt mumsigt enligt Elsa. hihi. Bilden till höger har en ljudeffekt: aaaaaaaaahhhhh. ;) haha. Söta lilla trollet. ♥

När Elsa sov en liten stund så kunde jag passa på att sola framsidan, haha. Och svettigt blev det. :) haha.

Elsa älskar Tom & Jerry-kex, och det gör jag med. :) Det är lite skoj att leksakerna ( Tom & Jerry-figurerna i plast ) ser precis likadana ut nu som när jag var liten. :) hihi.

Elsa tycker att mamma ska sluta fotografera och lösa korsord istället, heh. :)

En ledig dag, precis så som den ska vara. :)

Men ni ska inte tro att jag klarade mig utan regn hela dagen ;) haha. Det kom en regnskur och då höll vi oss inomhus och ritade på Elsas rum istället. :) ♥

Kanot i Gryckån och tält vid Frostkilen .11

Två underbara dagar.

Kanot-paddling och tältning tillsammans med älskade J, min kära pappa, hans fru Kicki, syster Simone och hennes pojkvän Jesper och sen minsta systern Isolde och hennes pojkvän Jesper. :) hihi. Ett tokigt gäng :D ♥

Morgonen började med att vi reste tälten vid Frostkilen och sen for vi ner till kanot-uthyrningen där vi fick skjuts till vår startpunkt i Gryckån, och efter det paddlade vi hela dagen, med undantag för lite fika och en badpaus. :) Och när vi kom fram till Frostkilen så badade och solade vi, drack lite god öl och åt mumsig mat. :) När kvällen kom så myste vi, åt onyttigheter, sköt lite luftpistol och luftgevär, några vågade sig på ett kvällsdopp och sen kröp vi in i tälten och sussade så sött. :)
Vi vaknade upp till en grå dag, men det hindrade inte oss :) efter att ha packat ihop så hoppade vi i kanoterna igen och paddlade vidare - mot slutdestinationen ( som för övrigt kändes väldigt långt bort när det började regna, haha ). Och jag och J blev dem som först nådde torra land ;) hihi.
En toppen-mini-semester med andra ord. :)

Det blev inte så många foton från själva paddlingen
- då det bara var Simone som hade kameran med sig och den var nerpackad i plastpåsar i hennes ryggsäck, om vi mot all förmodan ;) haha, skulle tippa :)

Jag paddlade tillsammans med Simone och alla fick ha såna där übersnygga flytvästar ;)

Eftersom jag och Simone övergav våra män så fick de paddla ihop ;) haha.

Min kära pappa och hans Kicki - miljoner tack till dem som ordnade den här underbara lilla semestertrippen. ♥

Isolde - mer känd som Sunshine ;) haha, och skeptiska Jesper.

Bad-paus efter en stunds paddlande. :)

Johan och Jesper blev som små barn ;) hihi.

Jesper är nöjd med dagens insats och belönar sig själv med en öl. :)

Simone belönade sig själv med en cider istället. :)

Happy. :)

HAHA, Jesper hittade ett ställe med blålera som han självklart var tvungen att stå och trampa i - vilket ledde till att han satt fast ( stenhårt ) hela vägen upp till rumpan i leran. Och J fick hjälpa honom att komma loss, synd att den hjälteinsatsen inte finns på foto ;) haha.

J letar gylften? Haha. Och sen leker våra små pojkar lite till. Haha. :)

Ehm, jaha? :)

Blålera är ju bra för hyn - eller hur? ;) Så varför inte smörja in heeeela kroppen :)

Den här underbara utsikten hade vi från tälten. :) hihi.

Johan och Jesper tog ett kvällsdopp, och lekte lite med kanoten samtidigt. :)

Älskade J.

Myggorna och knotten var förjävliga på kvällen ( och morgonen ), och här demonstrerar Jesper och Simone hur man bäst skyddar sig mot dem ;) Haha.

Haha, jag behöver inte ens förklara de här bilderna - alla som vet vem Simone är förstår. ;)

Att sova i tält var mindre skönt, vaknade upp med en öm kropp ( det kändes som om jag sovit på sten, haha ) men det var ett äventyr och ett minne för livet. ♥

Dagarna som varit,

I De allra bästa., I
Återigen är det alldeles för lång tid sedan jag bloggade sist, och jag tänker inte skriva ett inlägg om alla saker vi gjort, det skulle bli alldeles för långtråkigt för er att läsa. :) hihi.
Så jag publicerar lite foton, och några enstaka inlägg om specifika händelser. :) hihi. Bl.a. om en kanot-tur och vår lilla semester-tripp till Rebecca, Robin och Sam i Ramsele. ♥

Elsa i sina hjärt-brillor :) hihi. ♥

Söta Sam och Elsa. ♥

Eric Saade sjöng på grillnatta. :)

Stark tjej ;) hihi. ♥

Vi tittar på pappa J som spelar fotboll. :)

Många små tupplurar har vi hunnit med. :) hihi.

Bara jag :)

Jag och min andra halva, och mitt fina nattlinne :D haha.

Och det har blivit många goda middagar, där varken jag eller J har stått för matlagningen ;) heh.

Älskade barn.

Jag återkommer,

om några dagar. :)

Jag önskar att min sommar hade bestått av många såna här dagar, med sol och ledig tid - då jag kunde mysa med Elsa utomhus på gräsmattan, leka i lekparken och ha skoj. ♥
Men det går inte att leva på bara kärlek, man måste ha något som heter pengar, tråkigt men sant, så jag jobbar, jobbar och jobbar och har inte tid att sitta vid datorn. Den lilla lediga tid jag har vill jag ägna åt min fina sambo och min underbara dotter. ♥

Och nu börjar sommaren lida mot sitt slut ( tråkigt det med, men sant ) vilket innebär att om några dagar så kommer jag få mer tid över och då, mina kära läsare, kommer jag uppdatera bloggen som vanligt. :)
Och självklart uppdatera om sommarens dagar. :)