18 augusti,

I personligt.,

Dagen började med soffmys för mig och Elsa, och sen lite barnprogram och frukost. :) hihi. Sen gjorde vi oss iordning eftersom vi skulle åka ner på stan tillsammans med Sändie. :)
Men innan vi kunde åka hemifrån så var Sändies sambo Nicklas tvungen att hjälpa mig sätta tillbaks bilbatteriet ( eftersom det slutade funka helt och hållet igår, så vi fick ta in det och ladda det under natten ) och bilen startade - vi tittade i affärer och åt en god lunch på Pearl Palace, hihi. Sändie bjöd ;) tack tack. ♥

( såhär snygga var vi på stan i vintras / våras ;) haha ) ♥

Och när vi hoppat in i bilen så vrider jag på nyckeln - och ingenting händer.  i n g e n t i n g . Så då skrek jag rätt ut och funderade seriöst på att lämna bilen där och aldrig hämta den igen. Haha. Batteriet hade laddats ur helt och hållet - igen. Och den här gången kunde inte Sändie komma och hjälpa mig med starthjälp ( som hon gjorde igår ), men efter några samtal så fick jag tillslut tag på syster Simone - och hon kom som en räddande ängel och gav oss hjälp. ♥

Efter en hel dag på stan så var jag så trött och arg ( på bilen ) så jag ringde min kära pappa och frågade om han kunde hjälpa mig så att jag kunde köpa ett nytt bilbatteri - i d a g . Och det kunde han, men först fick han köra mig till Åhléns, så att jag fick lämna tillbaks min fina blus som jag köpte tidigare idag, ( eftersom jag hellre ville använda pengarna till att ordna min dumma, dumma bil ). Och det billigaste bilbatteriet vi hittade kostade 1020 kronor, oh my god. Det var verkligen en utgift som man vill ha dagarna före barnbidrag och lön ( när man dessutom inte tjänar några miljonbelopp ). Toppen. Haha. :)
Men nu har pappa hjälpt mig att skruva dit det nya bilbatteriet så nu ska min bil starta problemfritt i några år framöver ( åtminstone när det gäller batteribiten, haha - andra haverier får jag räkna med. )

Och ett jättetack till söta Sara som var barnvakt åt Elsa under tiden. ♥


Dagen har varit toppen ( förutom det lilla missödet med bilbatteriet, haha ) och det är alltid lika mysigt att umgås med Sändie. ♥
Men det börjar bli svårare och svårare att gå på stan tillsammans med Elsa, hon vill gärna gå iväg på egna promenader och ta på allt hon kommer åt i butikerna. :) Eller hur Sandra? :D haha.


Kvällen har gått åt till att mysa med Elsa, laga middag, leka och tvätta. :) Och nu tänker jag tvinga J att titta på film med mig, om inte tv:n erbjuder något bättre? :)


  
Skrivet av: - sääändie
I

det var en jättemysig dag på stan :) och det är alltid lika mysigt & trevligt att umgås med dig/er också ♥



haha ja nog har Elsa börjat förändra sitt humör & vilja lite alltid. snart kommer hon vara över allt & ingenstans (just nu är det bara hennes händer som är det). haha. nu vet du hur jag kan ha det på stan :p



ja, dumma bil! Men tur att vi hade sådan tur & fick hjälp relativt fort :) Vad bra att du åkte & köpte ett nytt batteri. Nu ska den väl ändå fungera :) Synd att du var tvungen att lämna tillbaka den fina blusen. men om du har tur så kanske den finns kvar när du har fått lön! Om du då fortfarande vill ha den :)



Ikväll ska vi ha så kul vännen ♥

ses om en stund!



PUSS! ♥

Skrivet av: Rebecca
I   Blogg: http://bekkiis.webblogg.se/

Lovely, lovely med lite uppdatering vännen ;)



PUSS




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: