Envisa trollunge.

I Adele,
Adele är en helt perfekt liten bebis - vi ska verkligen inte gnälla när det gäller henne, hon sköter sig exemplariskt - nästan hela tiden, haha. ♥
 
MEN det finns en grej som är väldigt jobbig och som gör saker och ting lite svårare. Hon vägrar äta ur nappflaska. Hon har lärt sig tekniken för att amma - och den använder hon jämt, när man försöker mata henne med gröt / smakisar och med ersättning eller välling - allt åker ut. Hon förstår liksom inte, eller jo, någon enstaka gång har hon druckit ur nappflaskan - men nu på sista tiden totalvägrar hon. Och jag som vill sluta amma, men tji fick jag - för så enkelt var det inte.
Om hon får flaskan så knuffar hon bara ut den med tungan eller så tuggar hon på den - och har man tur så slinker lite ner i magen på henne men oftast blir hon bara arg för att hon hellre vill amma - och efter att ha skrikit och gråtit lite så somnar hon, och när hon vaknar en stund senare så är hon lika glad som vanligt. :) envis som få med andra ord.
 
Har du / ni också haft barn som inte tycker om nappflaskan? :)

  
Skrivet av: Erika
I   Blogg: http://erikacao.blogspot.com

Så vackra namn dina flickor har :)

Svar: Åh, tack så mycket. :) det är nästan så man kan tro att det är två gamla damer på ålderdomshemmet ;) haha.
IngaMikaela

Skrivet av: Ejlin:)
I

Been there!!! Herregud vilken tid det tog innan hon förstod att man faktiskt blir mätt av något annat än mammas tuttar ;) Kämpa, kämpa! :)

Skrivet av: EliN
I   Blogg: http://elingranath.blogg.se

Max tog flaskan direkt inge krussiduller där inte.
Agnes lika så när hon fick flaskan första gången mär hon var ett par veckor, phuuu jag pustade ut å sen glömde flaskan lixom bort tills vi skulle iväg på takida här i Bollnäs. Kom på veckan innan att vi skulle testa men då totalvägra prinsessan.
Putta ut flaskan å gall skrek, kändes som vi testa alla olika varianter. Jag mata med bröstmjölk, ersättning. Daniel testade ersättnig och bröstmjölk. Jag gade henne i famnen och mata hon låg bredvid å Daniel testa samma sak.
Inget dög.
Det jag vägra var att testa olika flaskor, jag viste att hon kunde äta ur den flaskan det hade hon gjort tidigare, jag tror även att det är en vanesak ingen flaska kan vara lika som bröstet så min syn är att det är en vanesak byta flaska är då som att börja på 0 varje gång (ren elin teori)
Å vipps typ dagen innan det var dags för henne å sova borta tog hon plaskan, bara sådär lixom. Sedan dess var det inga problem

Så mitt tips
Träna träna träna, med samma flaska
(Varför skrev jag inte så enkelt från början ;) )

Svar: Åh, vilken otur men vilken tur att hon ändrade sig i sista sekund ;) jag håller tummarna för att Adele helt plötsligt bara lär sig ( igen, då hon faktiskt har druckit några gånger tidigare ).Vi har faktiskt bytt nappflaska en gång - men då gick det faktiskt lite lättare, plus att hon förknippade nog den första nappflaskan med ersättning, vilket hon inte gillade alls. Och nu i den nya så har hon fått välling, och det är inte fullt så "äckligt" som hon verkade tycka att ersättningen var, hehe.
Men jag håller med dig ändå, byta flaska hela tiden känns lite onödigt - så småningom ska de ju lära sig, oavsett vilken flaska man använder. :)

Haha, äsch jag brukar också skriva långa kommentarer, för att sen inse att jag hade kunnat skriva det med två meningar, haha - varför ska man göra det enkelt för sig ;)
IngaMikaela




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: