Dammfri lägenhet och rena kläder.

I personligt.,
Idag började jag och Elsa vår dag tidigt, och efter en god frukost uppkrupna i soffan framför Hello Kitty så tog vi tag i lite nödvändig städning och tvättning och innan lunch hade vi hunnit med att:

diska.
dammtorka hela lägenheten.
dammsuga.
torka golven.
torka rent i kylskåpet.
städa skafferiet.
tvätta flera omgångar med tvätt.
vattna blommorna.
bädda rent i sängen.



Och under tiden som jag städade så tänkte jag inte så mycket på min foglossning men jisses, när jag väl var färdig så kändes det som om en ångvält hade rullat över mig. Ont, så ont. Men jag visste ju att jag skulle få lida för min intensiva morgon, så resten av dagen har jag vaggat fram som en liten ( stor ) anka. Haha.

Men det var det värt - för nu är lägenheten ( så gott som ) dammfri, tvätten är tvättad, sängen är renbäddad och det luktar sommar hemma hos oss.
Och det bästa är att jag inte behöver tänka på den där dumma städningen resten av helgen, utan jag kan bara mysa runt i vårt rena hem. :) haha.

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: