Trötthet, dagis, praktik, middag och disk.

I personligt.,
Rubriken sammanfattar dagen väldigt bra, hehe. Imorse när jag skulle väcka Elsa så var hon tröttare än vanligt ( i vanliga fall brukar det räcka med att nämna dagis så blir hon jätte-ivrig och vill klä på sig så fort som möjligt ) men idag var hon så trött att det var nästan omöjligt att klä på henne. Hon bara gled iväg hela tiden, eller hur man ska förklara det, ungen hade inte styrsel. hihi.
Och att försöka borsta hennes tänder var INTE enkelt idag, hon totalvägrade och grät krokodil-tårar hur länge som helst. Jippi, toppen tänkte jag ( stressad som få och väldigt trött ) men efter många om och men insåg hon att mamma var mer envis än henne ;) och tänderna blev borstade. Men när det var gjort så var klockan alldeles för mycket så jag orkade inte med ännu ett trotsigt utbrott så hennes hår fick vara oborstat idag. Så hon såg ut som ett troll när vi lämnade henne på dagis ;) haha.

Praktiken flöt på utan några större problem, även om jag var så trött att ögonen gick i kors ibland - men inte för att det var tråkigt utan för att den lille bebisen som bor i min mage stjäl all energi. ;) 

Dagens bebismage:


Dagens söta Elsa ( så här glad var hon när vi väl fått på oss ytterkläder och skulle gå ut till bilen, humörsvängningar som sin mor, haha. ):


Dagens middag:


Efter att jag hämtat Elsa på dagis så for vi hemåt och gjorde iordning kvällens middag - baconröra med paprika och feferoni, jummie.
( att jag var så illamående att jag inte kunde äta är en annan historia, men jag får ju mumsa det till lunch imorgon, hehe )
Sen har jag och Elsa duschat, vikt lite tvätt och duschat, medan pappa Johan var och tränade. :) Och efter lite mys i soffan så somnade Elsa ( för ovanlighetens skull ) utan problem och jag kunde fortsätta med lite fler hushållssysslor. Och nu har jag gjort tillräckligt för idag, så jag tänkte titta färdigt på Big Brother innan jag myser under täcket och får lite skönhetssömn. :)

  
Skrivet av: Andrea.
I   Blogg: http://elffors.blogg.se/

Vad duktig du är som pusslar ihop allt, ibland lättare sagt än gjort! :)



Det blir nog en babytravel syskonvagn (tror den heter så) för vår del,innan var vi inne på en Easy x rider. Ett bättre alternativ till en ståbräda då det finns med sits, handtag och bälte, och framförallt mkt billigare än en ny vagn..



Nu tycker vi att K är för liten för ståbräda så det får nog bli en vagn istället. Jag vill kunna gå långa och härliga vagnpromenader ;)

Puss

Skrivet av: Elin
I   Blogg: http://elinenberg.blogg.se/

Okej, okej. Men jobbigt ändå. Jag minns 2010 när jag hade praktik på Kilafors HC och bodde i Gävle. Då klev jag upp 4:30 för att göra mig klar och sen fick jag iaf typ halvspringa till tåget. Jag var alltid trött. Trött, trött, trött! Hur länge ska du ha praktik då? :)




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: