Städa Elsas rum?

I Lilla Elsa,

Elsa är jätteduktig på att städa sitt rum, hon vet att alla saker har sin plats och tycker att det är väldigt skoj att städa. MEN, eftersom hon är sådär underbart trotsig så totalvägrar hon att städa nuförtiden. Och det innebär att hennes rum ser alldeles uppochner-vänt ut, hela tiden. Självklart kan jag eller J städa hennes rum, men jag tycker att det är bättre att hon får göra det själv, eller att hon åtminstone hjälper till.
När man ber henne att städa sitt rum innan läggdags så tittar hon bara på mig eller J och säger: Nej, jag vill inte. Eller om man har lite tur så säger hon att hon vill städa men i takt med att jag eller Johan städar bort duplot så plockar hon fram dockorna, och när man städar undan dockorna så börjar hon leka med sitt kök och ska duka fram allt på sitt lilla bord. Det blir liksom plus minus noll om man säger så, och rummet är lika stökigt som innan man började städa. Suck. Det är lite irriterande att be trollet städa sitt rum och enbart få trots tillbaks. Så ikväll tröttnade jag på att råka trampa på duplo-bitar ( som känns jättemysigt halv sex på morgonen, haha ) och städade hennes rum ( som varit stökigt alldeles för många dagar ) så nu är kan jag kliva in där imorgon bitti utan att trampa på något annat än hennes mjuka mattor. :) hihi


                         
                                                                                                            ( bild från google. )

Men när hon väl är på sitt söta humör så städar hon så bra så. Och ni andra föräldrar med barn i trotsåldern vet ju att då förlåter man alla trotsiga stunder. Hehe.


  
Skrivet av: Andrea.
I   Blogg: http://elffors.blogg.se/

De är härliga de små ;) Knut hjälper aldrig till att städa för det tycker han är dötrist. Jag är ju en städ-maniac så jag kan inte gå och lägga mig om det är ostädat.. Hela huset får sig en omgång varje kväll då den lilla virvelvinden har hunnit möblera om det mesta :P

Puss




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: