Elsa har lunginflammation.

I Lilla Elsa,

Som jag skrev tidigare så ringde jag till vårdcentralen igår och vi fick en tid på eftermiddagen. Och mitt i allt det tråkiga så hände en lite rolig grej - när jag och Elsa satt och väntade utanför doktorn så sov hon i min famn och det fanns en ledig stol bredvid oss, och då kommer det en tant som ska sätta sig på den stolen - men istället för att bara sätta sig bredvid oss så stirrar hon på mig och Elsa en stund och sen flyttar hon stolen två meter bort och sen sätter hon sig. Haha.
Ehm, tillbaks till det jag egentligen skulle skriva om.
Vi fick som sagt träffa doktorn och han konstaterade nästan på en gång att Elsa har lunginflammation. :( Älskade lilla barn.
Så han skrev ut penicillin och en hostmedicin åt henne. Och vi hoppas att hon blir bättre nu. ♥

Det är ju skrämmande vad hemskt dålig sjukvårdsrådgivningen är, de hade säkerligen givit oss samma råd som vanligt om vi hade ringt idag igen: ge henne ipren och alvedon, se till att hon dricker och vilar. Så blir det nog bättre snart ska du se.
Inte någon gång sa de att det kunde vara lunginflammation eller någon annan jobbig sjukdom, det är ju inte så normalt att ett barn har jättehög feber i nästan en vecka, och då de febernedsättande medicinerna inte fungerar. De borde ha sagt åt oss att träffa en läkare på en gång.
Vid såna här tillfällen är jag glad att jag litade på min magkänsla, Elsa mådde ju jättejättedåligt. :( ♥
Men jag tycker det är synd att vi lyssnade på sjukvårdsrådgivningen, eftersom det bara gjorde att Elsa fick må dåligt längre än vad hon egentligen behövde. Och att de bad oss fortsätta ge henne ipren är lite galet, eftersom det helst inte ska ges mer än tre dagar i följd, det var förmodligen användandet av ipren som gjorde att hon blödde näsblod på nätterna. :(
Och jag glömde skriva i det tidigare inlägget att vi även var till akuten i söndags, eftersom Elsa hade långt över 41 graders feber, trots både alvedon och ipren - och efter två timmar i väntrummet på akuten ( men de tyckte först att vi kunde åka hem istället ) så fick vi träffa doktorn, han lyssnade på lungorna och allt sånt som doktorn gör, det togs blodprov osv. som visade att hon hade någon infektion i kroppen - men även de sa samma sak. Fortsätt ge henne ipren och alvedon, se till att hon dricker och vilar.
De sa också att barn ska inte ha så hög feber så jag skulle ge henne febernedsättande så att febern sjönk, och att alla propsade på att vi skulle fortsätta ge ipren känns som jag skrev tidigare, väldigt dumt. Men problemet för Elsa var ju att febern inte sjönk, hur mycket febernedsättande hon än fick.
Men det är tur att vi var envisa nog att åka till vårdcentralen ändå. Lilla prinsessan. ♥


( en trött liten Elsa på sjukhuset. ♥ )

Tack för alla snälla ord och all visad omtanke, på telefon, sms och facebook. ♥
Nu hoppas vi att hon blir bättre. ♥


  
Skrivet av: - säändie
I

stackars lilla Elsa ♥

Du/ni gjorde HELT RÄTT som gick på er magkänsla & kontaktade hc för läkartid. det är helt sjukt hur sjukvårdsråd. har behandlat er & tjatat på er att avvakta & ge febernedsättande medicin. dom tror visst att alla föräldrar & andra människor för den delen, drar på hela historien för att få en tid & ger alla samma råd. (att avvakta). det kan mkt väl ligga någon allvarlig sjukdom bakom även de vanliga symtomen. sjukvården kommer väl inte bli bättre heller. trots dödsfall & så som sker :( det är skrämmande.



men nu har Elsa äntligen fått medicin, så nu hoppas vi att hon blir frisk fort :) ♥



Pussa & Krama henne från oss ♥

Skrivet av: Annika
I

Dåligt! De borde ju vara extra försiktiga och utredande när de är småbarn det handlar om, så små som Elsa kan ju inte själva säga hur dåligt de mår. Och om de hittade någon infektion borde de väl titta mer på vad det kan vara, med tanke på att febernedsättande inte hjälper! Tur att du var envis i alla fall :) Kram



Har kanske råkat skicka några tomma/konstiga kommentarer, verkar vara något knas.

Skrivet av: evelina
I   Blogg: http://evelinagabriella.blogg.se/

Men jääääkla vården idag alltså, "ta en ipren och vila" sällan dom ger det svaret, vad irriterad man blir, hoppas verkligen att lilla Elsa blir bra snart1 Skickar över en stor krya på dig kram från oss!

Skrivet av: Frida
I   Blogg: http://fridaforsblom.blogg.se/

Meen GUUUD!!

Det är tur att vi tjatiga morsor inte ger upp i första taget!:)

Hoppas mediciner hjälper fort nu så Elsa slipper må dåligt.

Krya på er <3



Kram kram

Skrivet av: Fredrika
I   Blogg: http://fredrikaeklund.blogg.se/

ja man kan då fan inte lita på akuten eller 1177 ... :( makalöst jävla dåligt!



Hur mår hon nu? hoppas hon blir bättre snart. Det finns inget värre än att se sina barn sjuka...

Skrivet av: amanda
I   Blogg: http://amandaida.blogg.se/

oj förlåt visste jag inte om, hittade den på google.

men jag kan ta bort den om du vill? vart har du den någonstans? :D




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: