Svartvitt fotomontage - dagens ideal?

I Grafisk design,

Beskrivning av uppgiften:

Med John Heartfield som inspiration ska du skapa ett montage. Det får gärna vara absurt, provocerande och utseendemässigt påminna om traditionella montage med urklippta foton, rivna tidningssidor, rester av skiss, inscannade ting. Och det får finnas text.
Ämnesområde fritt: sport, mode, religion, politik, musik.


Så beskrev vår lärare uppgiften - och det här är mitt resultat. :)



Och eftersom jag inte var i skolan idag när vi hade genomgång av allas montage så fick jag inte veta vad han tyckte om mitt montage - men jag fick ett sms av Mikaela och hon sa att han hade sagt att mitt kunde användas i en tidning - och det måste väl vara positivt? :) tihi. Jag gjorde den med många utklipp och rester av "skissen" kvar. :) Därav måttangivelsena på sidorna.

Som ni ser så lekte jag lite med tanken på dagens ideal
- vart man än tittar så ser man ju size zero-modeller, kissie och bantningstipsen är miljoner till antalet. Unga tjejer som redan är jättesmala har fått en så skev kroppsuppfattning att de tror att de är tjocka - helt tokigt. Och att de borde ha stora läppar, spruta in ditten och datten i sin kropp, förstora brösten osv - för att se ut som man borde göra? Finns det någon jävla mall som man ska följa för att duga? Det är helt galet. Alla är unika och fina som de är. Och om man vill förändra något med sig själv och sin kropp så ska man göra det ENBART för sin egen skull. Och oftast bottnar problemen och missnöjdheten med sin kropp i något annat, djupare. Bara för att man ändrar på sitt yttre är det inte säkert att man kommer må bra på insidan.
Därför gjorde jag ett riktigt överdrivet montage - för att man ska tänka till lite och inse att det är förjävligt helt enkelt. Och den lilla skylten i vänstra hörnet är så klockren.

Great people talk about ideas.
Average people talk about things.
Small people talk about other people.


  
Skrivet av: Therese
I   Blogg: http://thogstrom.blogg.se/

Som vanligt vet jag inte :P Men ibland är det roligt att ha planer =) Skulle vilja träffa er också, men du om någon har väl fullt på schemat :P



Duktig du är! Bra tankeställare! Håller med om att det är hysteri om vikten, eller kroppen öht.

Puss

Skrivet av: Rebecca
I   Blogg: http://bekkiis.webblogg.se/

Riiiiiiiktigt jäkla bra!! Den där borde finnas med i tidningarna, utan tvekan!!! =)



Du är så duktig!



puss

Skrivet av: Pedersen
I   Blogg: http://frokenhurtig.se

Men herre gud vad komplimanger, tusen tack Mikaela! Och jag kan bara säga desamma! Du är en urläcker mamma, som dessutom pallar att plugga, vara mamma, världens bästa flickvän som arrangerar fester och ändå hinner träna! Du måste vara en supermom ;)



Jag har ju bara mig själv att sköta så det är väl inte så konstigt att jag har tid med träningen :)



Ingen fara, jag tänkte maila lite andra bilder innan du börjar fixa bara :)



Sköt om dig och tusen tack för alla komplimangerna, det värmer!

Kraaam

Skrivet av: Evelina
I   Blogg: http://evelinabengtsson.blogg.se/

Jättebra! och håller med My, du är inte bara mamma utan även en skitsnygg tjej :)

Skrivet av: simone
I   Blogg: http://simonesoderqvist.blogg.se/

hörru blogga då så ja får veta va ni gör hemma :D

Skrivet av: - sääändie
I

kanon bra collage gumman & det stämmer verkligen i denna bistra verklighet. Helt sjukt vilket ideal som cirkulerar. Tur att vi inte följer trenden :p iaf inte att bli så smal.



PUSS!




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: