11.04.06

I personligt.,

Solen skiner, men jag får inte njuta så mycket av den - blir bara att njuta av de solstrålarna som letar sig in genom fönstret - för jag befinner mig i min lilla pluggbubbla. Samtidigt som jag försöker underhålla en febrig Elsa. Men i skrivandets stund så sover hon, så jag försöker vara lite kreativ. :)
Att vara utomhus är inte så omtyckt av Elsa när hon är sjuk, då blir det bara gnäll - men att hoppa runt i soffan är desto roligare. Eller trycka på alla tangenter på datorn. ;)

Och trollungen gjorde mig lite arg när vi hade ätit frukost, då stod en av de vackra kopparna, som vi fick av mamma i julklapp, på vardagsrumsbordet och då fick Elsa för sig att knuffa ner allt på bordet. Och med barn går det ju så himla fort.
Jag såg hennes busiga lilla min och en halv sekund senare sveper hon ner koppen från bordet - krasch! Hela "örat" på muggen låg i tusen bitar på golvet, resten klarade sig utan större skador. Så det blev lite bråk då. Elsa skrattade och jag skällde, eller ja - försökte förklara att sådär gör man INTE.
Men jag samlade ihop bitarna och tog fram lite superlim - och nu går det att använda koppen, även om örat är väldigt kantstött och man ser sprickorna. Men den fyller sin funktion iaf. :)

Och nu låter det som om hon håller på att vakna, så det blir inte mycket mer skolarbete gjort förrän hon somnar ikväll. Imorgon ska jag faktiskt till skolan, det känns som om det var evigheter sedan sist. En föreläsning och sen ska jag lämna in en dummie av mina häften, så att jag kan få respons på dem på måndag.
Och jag tror att jag fortfarande har det mesta under kontroll, eller? Haha. :)


  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: