STRESS och tidningsbilagor.

I Grafisk design,
När jag kom till skolan och hade myst ner mig i en mjuk stol inne i biografen bredvid Johanna, för att lyssna på en föreläsning om dolda kommandon i Photoshop - så fick vi en mindre hjärtattack. Haha.
Läraren började prata om gränssnitt i Photoshop, jäkligt fort - så fort att jag inte hann med att anteckna och vips så byter han till nästa bild i bildspelet och där står det bara: STRESS.
Hela klassen ser ut som ett enda stort frågetecken och läraren skrattar. :) Sen förklarar han att i arbetslivet så kommer vi ha väldigt korta deadlines och vi kommer arbeta i ett väldigt, väldigt snabbt tempo. Och sen säger han:
- Det kan komma in någon och säga: "nu måste ni släppa allt som ni håller på med och göra det här istället, det ska vara klart om två timmar." Och det är precis vad ni ska göra nu. Ni ska göra framsidan till en av Dagbladets bilagor - och den ska vara klar om två timmar. Så om ni gör klart den på en timme så kan ni ta en timmes lunch också, men är ni inte klara så får ni jobba på lunchen.
Och sen skrattade han lite till. Hehe.

Behöver jag förklara vad som hände sen?
Hela klassen blev som en jäkla elefanthjord
som stormade ut klassrummet - nästan klättrade över varandra - för att hinna fram till en dator så fort som möjligt och börja jobba. Haha.

Och såhär i efterhand så var det rätt kul. :) Men inte just då. Hehe. Här ser ni mitt resultat iaf. :)
Måtten var bestämda i förhand av läraren, precis som namnet på Bilagan och lite av artiklarna som skulle finnas med. :)

Och jag blev klar i tid, så jag fick ta en timmes lunch. :)

  
Skrivet av: Therese
I

Jag förstår att det kändes stressigt när ni bara fick två timmar på er, men du klarade ju det galant :) Puss

Skrivet av: Sofia
I   Blogg: http://sodiro.blogg.se/

Haha vad kul :D men du måste ju berätta om du hann med någon lunch? :)

Skrivet av: - säändie
I

Det där blev som sagt kanon bra & för att bara ha haft två timmar på dig också. :)



Puss!

Skrivet av: amanda
I   Blogg: http://amandaida.blogg.se/

jag hittade den :D men jag tar bort den var inte meningen att ta något från dig.

Skrivet av: marie
I   Blogg: http://minbebis.se/blogg/passionivardag

hejsan jag täntke höra om jag får använde din prinsessa i en header på min blogg??




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: