Personlig tolkning av ett konstverk från 1800-talet.

I Grafisk design,

Vår höstlovsuppgift:
att göra en omtolkning av ett känt konstverk från 1800-talet. :)
Och jag valde Dancers backstage av Edgar Degas.

Min personliga tolkning ( gjord i illustrator. )


Original-målningen av Edgar Degas.


Jag tolkade balettdansöserna som aprikosa/ljusrosa blommor och valde att göra den närmsta ballerinan till en blommande blomma då hon kändes som den mest erfarna av ballerinorna, och som att hon varit med längst. Och jag valde att göra den mindre ballerinan till en blom-knopp då hon kändes lite längre bort och mer oerfaren och ny. Mannen som syns till höger gestaltade jag som en stammen på trädet, lite sådär i bakgrunden.

Att tolka en bild är oerhört svårt, det finns miljoner olika sätt att tolka en bild. Alla ser olika saker. :) Och att dessutom försöka få min egen stil att synas är ännu svårare, haha. Men jag gillar enkelhet så jag gjorde en enkel ( även om den inte var enkel att göra i illustrator, hehe. ) bild. :)


  
Skrivet av: Bästaste mamman
I

Va duktig du är! Puss

Skrivet av: Nathalie
I   Blogg: http://nathaliesvedlund.blogg.se/

Det där blev ju kalasbra! Riktigt fint! :) Jag skrattade lite när vi kom hem från er och såg att jag hade fått en likadan uppgift på min fotokurs. Hoppas jag fixar det hälften så bra.. :) Kram

Skrivet av: - säändie
I

Resultatet blev KANON gumman :) precis som du skriver så kan man tolka konstverk på många olika sätt. Men du tolkade konstverket bra, tycker jag. Jag förstår vad du vill få fram eller vad man säger :)



Puss!




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: