Mardrömmar?

I personligt.,
Oj vilken natt vi har haft.
Min syster sov ju hos oss inatt, och klockan fyra på morgonen stod hon i vårt sovrum med Elsa i famnen och frågade mig vad Elsa gjorde vaken såå tidigt. Jag och J måste ha sovit väldigt djupt eftersom vi inte hade vaknat trots Elsas jätteskrik och gråt.
Som en zombie klev jag upp och gjorde iordning lite välling till Elsa, hon åt den och somnade om. MEN sen vaknade hon en halvtimme senare - och var helt skräckslagen. Skrek och grät som aldrig förr, hjärtskärande. Jag har aldrig sett henne så rädd och ledsen.
Det var helt omöjligt att få henne lugn, hon bara skrek och tårarna rann. När man försökte lägga tillbaks henne i sängen så klamrade hon sig fast på mig och J som en liten apunge. Hon ville verkligen inte tillbaks ner i sin egen säng. :(
Så jag fick hålla henne i famnen, och hon höll i sig rejält, jag har nog lite blåmärken idag, och gunga fram och tillbaks i vår säng - i en och en halv timme. Oj, oj, oj.
Tillslut fick jag lägga mig ner och hålla henne hårt tätt intill mig, trots att hon fortfarande var livrädd, skrek och grät. J låg tätt intill hennes andra sida och tröstade, förgäves. Men efter en stund så somnade hon, förmodligen av utmattning.
Då kunde jag och J efter många om och men slumra till, för att bli väckt av väckarklockan en timme senare, och då vaknade självklart Elsa - men då var hon glad och sken som en sol. ♥
Jag tror att det var alla nya intryck efter hennes första dag på dagis som gjorde att hon fick väldigt livliga mardrömmar. ♥ Så jag hoppas att det inte blir samma visa inatt igen.
Älskade lilla barn.

  
Skrivet av: Lina
I   Blogg: http://millblomskan.blogg.se/

jaaa :) men du måste vara en av dom sötaste mammorna jag sett! :)

Skrivet av: Rebecca
I

Jag lider med er och med Elsa!

Jag hoppas, hoppas, hoppas att ni slipper ha det så här en längre tid. För det är inte kul!

Hoppas att den kommande natten blir bättre för lillan <3



Stor kram

Skrivet av: - sääändie
I

uffa :( det beror nog säkert på alla nya intryck & så. Hoppas att det blir bättre inatt! <3

Skrivet av: Elsa
I   Blogg: http://elsaglans.blogg.se/

Fin blogg! :}

Och väldigt fint namn på eran dotter må jag säga.. ;}

Skrivet av: - sääändie
I

Ja, man blir lite lätt irriterad faktiskt.

Du är alltid så snäll & lämnar kommentarer iaf ♥



PUSS!

Skrivet av: Therese
I   Blogg: http://thogstrom.blogg.se/

Men stackars liten. Men som dom andra skriver så är det nog pga dagis. Hoppas denna natt var bättre :) OCh att Elsa trivs bra på dagis :)

Puss




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: