min graviditet.

I graviditeten.,
Tänkte dela med mig av en liten enkel sammanfattning av min graviditet. :) Eftersom jag är medlem på familjeliv försökte jag skriva upp alla viktiga datum o händelser under graviditeten. tihi. o det är väldigt mysigt o läsa så här i efterhand. :) älskade lilla barn. ♥

7:e mars - plussade.
13:e mars - hälsosamtal hos Bm.
17:e april - inskrivning på mvc.
12:e maj - träffade barnmorskan o lyssnade på hans/hennes hjärtljud. ♥
4:e juni - ultraljud. ♥
( det var helt obeskrivligt underbart o se den lilla bebisen vinka, gäspa, sparka o boxas i magen. hihi. att jag o j har lyckats tillverka något så otroligt. :) m y s i g t. )
8:e juni, 17+0 - kände första sparken.♥ en liten en, hihi.
21:a juni, 18+6 - johan kände första sparken. :)
30:e juni, 20+1 - såg rörelser o sparkar på utsidan av magen, mysig känsla. :) en livlig liten bebis. ♥
5:e juli, 20+6 - johan såg rörelser o sparkar på utsidan av magen, han tror att vi får en liten fotbollsspelare, hihi.
6:e juli, 21+0 - lyssnade på bebisens hjärtljud, 140 slag/minut. han/hon sparkade lite på barnmorskan också, hihi.♥
13:e juli, 22+0 - kände bebisen göra en kullerbytta i magen. :)
13:e juli, 22+0 - blev sjukskriven 25 procent, tack o lov.
30:e juli, 24+2 - moster kände första sparken. hihi. :)
4:e augusti, 25+1 - besök hos barnmorskan, mätte magen o låg precis på kurvan, en riktig medelsvensson för att citera min barnmorska, ha ha. O hjärtljuden hos h♥n låg på 150 slag/minut. :)
8:e augusti, 25+5 - mormor kände första sparken. :)
13:e augusti, 26+3 - morfar kände första sparken. :) hihi.
14:e augusti, 26+4 - läkte någon form av vatten,. kändes som om någon hällde ut ett stort glas vatten i trosorna på mig. ehm. ringde sjukvårdsrådgivningen som bad mig åka in till förlossningen i gävle för en undersökning o för att kolla så att det inte var fostervatten.
15:e augusti, 26+5 - var på förlossningen i gävle o tog lite prover o gjorde undersökningar o kunde tillslut konstatera att allt var fint med lilla bebisen o fick en extra liten tjuvtitt med ultraljud. Någon riktigt förklaring till varför jag läkte vatten o vad för vatten det var fick vi inte. men huvudsaken att h♥n mår bra. :)
25:e augusti, 28+1 - var till barnmorskan o mätte magen o lyssnade på hjärtljud. :) hans/hennes hjärtljud låg på 135 slag/minut denna gång. ♥ denna gång hade magen blivit lite större än medelsvensson, heh.
31:a augusti, 29+0 - fick förlängd sjukskrivning 25%. lovely.
14:e september, 31+0 - besök hos barnmorskan, mätte magen o lyssnade på bebisens hjärtljud ♥, 145 slag/minut denna gång. Magen fortsätter o vara lite större än medelsvensson. o h♥n låg med huvudet neråt, men fortfarande rörligt. :) mitt blodtryck har däremot blivit betydligt högre o jag svullnar väldigt mycket. tog urinprov men ingen äggvita i urinen. ska dit om en vecka igen för o lämna ett nytt urinprov o kolla blodtrycket.
20:e september, 31+6 - fick halsbränna, aouch.
21:a september, 32+0 - var till barnmorskan o lämnade urinprov o kollade blodtrycket. som tack o lov hade sjunkit lite efter nästan en veckas vilande hemma. Lyssnade även på hjärtljuden hos bebisen, 135 slag/minut denna gång. ♥
24:e september, 32+3 - kände bebisens hicka väldigt tydligt innan jag skulle sova. :) ♥
26:e september, 32+5 - h♥n hickade så att både pappa o mamma kände det, hihi.
28:e september, 33+0 - besök hos barnmorskan,. mätte magen o lyssnade på hjärtljud, som låg på strax under 140 slag/minut denna gång. :) o h♥n låg med rumpan neråt helt plötsligt. Barnmorskan skulle känna efter lite extra nästa gång o eventuellt titta med ultraljud om bebisen fortfarande inte vänt på sig. men annars verkade allt vara bra med både mig o bebisen, förutom att jag svullnar jättemycket o att blodtrycket är lite högre.
12:e oktober, 35+0 - besök hos barnmorskan,. mätte magen o lyssnade på hjärtljuden. :) ungefär 130 slag/minut. o h♥n hade tack o lov vänt på sig o låg nu med huvudet neråt, dock fortfarande ruckbart. blodtrycket hade inte sjunkit utan låg kvar på ungefär samma nivå, men svullnaden är värre. men allt verkade bra med både mig o bebisen. :) ♥
19:e oktober, 36+0 - vaccinerade mig mot svininfluensan, aj aj vad sprutan gjorde ont.
22:a oktober, 36+3 - gick över till föräldraledighet. underbart.
26:e oktober, 37+0 - besök hos barnmorskan, lyssnade på hjärtljuden som låg på ungefär 135 slag/minut. H♥n låg med huvudet neråt, ruckbart o inte fixerat än. Bebisen växer som den ska men det börjar bli väldigt jobbigt för mig nu. Har enormt mycket domningar i händerna o svullen i hela kroppen. Men snart är längtan över. :) när h♥n kommer ut till mamma o pappa så är allt det jobbiga glömt. hihi ♥
3:e november, 38+1 - besök hos barnmorskan, lyssnade på hjärtljuden som låg på 135 slag/minut som vanligt. ;) hihi. h♥n låg med huvudet neråt men nu var det lite rörligt igen. bebisen verkar inte riktigt kunna bestämma sig. heh. h♥n sparkade lite extra på barnmorskan med. :) haha.
16:e november, 40+0 - besök hos barnmorskan, lyssnade på hjärtljuden som låg på 135-140 slag/minut som vanligt. :) o jag går numera på övertid eftersom jag hade bf igår. så tiden går långsamt men barnmorskan trodde inte att jag skulle behöva komma på nästa besök o jag hoppas h♥n vill komma ut till mamma o pappa snart. :) hihi. ♥
barnmorskan gjorde en gissning på bebisens vikt, o trodde att h♥n vägde ungefär 3600-3700 gram nu.
22:a november, 40+6 - har haft klåda på magen ett tag, som nu övergår i eksem o sprider sig. KLIAR som tusan.
24:e november, 41+1 - besök hos barnmorskan, övertidskoll + ultraljud. allt såg bra ut med bebisen, lagom med fostervatten o h♥n övade andning o verkade stormtrivas. heh. :) ingen fixering än heller. mitt blodtryck var lite högre igen men det är tydligen vanligt när man går över. o bebisen var välväxt enligt barnmorskan, men det har vi ju aldrig tvivlat på, haha. med min jättemage. :) men nu hoppas vi verkligen att h♥n bestämmer sig för o komma ut snart. vi längtar ihjäl oss. ♥

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: