3-månaders vaccinering.

I Lilla Elsa,
Igår var det dags för ett bvc-besök med Elsa. Hon skulle vägas och mätas och det var även tid för hennes 3 månaders vaccingering, vår älskade prinsessa blir ju hela 3 månader på fredag. hihi. ♥
Den första sprutan gick hur bra som helst, hon märkte inte ens att Margit stack henne i låret, men den andra - som är mot bl.a. hjärnhinneinflammation - sved ganska mycket så då blev det en hel del tårar, stackars liten.
Men då fick mamma trösta, hihi, och efter några minuter var allt frid och fröjd igen. :) ♥

Och jag fick mig en chock när vi la henne på vågen, siffrorna tickade på och stannade på 7005 gram, jisses amalia. haha. Hon har alltså gått upp 630 gram på två veckor, haha. Jag har nog grädde i brösten. ;D Och hon var 63 cm lång. En stor och stadig flicka. ♥
Nästa besök är om en månad. :)

Och som tur var så slapp Elsa febern, en av biverkningarna på vaccineringen. Hon sov bara lite mer än vanligt men annars var hon lika pratglad och rar som vanligt. hihi. ♥


Elsa gillar sina händer :)

  
Skrivet av: Tessan
I   Blogg: http://theresethureson.blogg.se/

Stoora tjejen :) Det är bra att dom har lite och ta utav ifall dom skulle bli sjuk eller så :)

Skrivet av: Madelene
I   Blogg: http://maddeluttten.blogg.se/

Hihi, ja din mage var ju större än min så jag kan tänka mig det! :) Men min lista hinner nog utökas innan hjärtat är här..

Så himla söt hon är! :) Och skönt att det gick så bra, är sprutan mot hjärnhinneinflammation fortfarande frivillig eller har den blivit "obligatorisk" nu?

Kramar

Skrivet av: Bästaste mormor
I

OJ! Vilken liten tjockis mormors gull blivit :)

Skrivet av: Madelene
I   Blogg: http://maddeluttten.blogg.se/

jag hoppas att du har rätt! :D

ja jag kommer ihåg att den inte ingick i de vanliga sprutorna tidigare, det var ett tillval.. William fick ju aldrig den sprutan och vi vet ju hur det slutade :(

Kramar




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: