Lastbilen kunde väl ha valt en annan dag?

I personligt.,

Oj oj oj, igår höll jag på att gå upp i atomer.
Att en liten tur till stan och att handla lite mat skulle ta 4 jävla timmar är ju helt oförståeligt, iaf när man bor i Bollnäs.
Bilköerna sträcket sig flera kilometer, från en bit utanför Bollnäs söderut till en bit utanför bollnäs Norrut. Oh my god.
Och allt för att en lastbil hade glidit i diket, och bärgningsarbetet blockerade hela vägen, som är den enklaste vägen genom stan ( och det finns bara en annan väg genom stan ) och den är en liten omväg - och med sjuttioelva andra jävla lastbilar och mååånga andra bilister ( som för övrigt inte kunde köra bil överhuvudtaget igår ) så blir det en mardröm att försöka åka den vägen hem. För vi ska ju självklart bo norr om stan och måste sitta i den lååånga bilkön.
Det tog minst en timme att åka samma väg som egentligen brukar ta tre minuter att köra. Och ni som känner mig vet att jag INTE var glad. Gaaaah.

Om det hade varit en vanlig dag i Bollnäs så hade köerna inte alls varit så farliga och det hade kanske tagit en kvart att åka hem istället, men nu - med alla sjuttioelva lastbilarna och alla andra bilar så var det ju som ett litet Stockholm. Allt detta gjorde mig helt förstörd, jag hade en lååång lista på saker som jag var tvungen att göra igår, och nu gick det åt närmare 4 timmar till att sitta i bilen och vara arg. Uffa.

Men vi kom ju hem tillslut, och efter några timmar med många omgångar tvätt i tvättmaskinen, paketinslagning, matlagning och en griljerad skinka så var jag ganska normal, om än lite sönderstressad. Men det är väl bara jul en gång om året? Haha.


  
Skrivet av: Lina
I   Blogg: http://linakrantz.se

Haha, ja jäklar vad irriterande det var. Jag var också på väg ner på stan och det var både stop i korsningen mot Björktjära och i rondellen vid viadukten. Så fick parkera vid Max :)

Skrivet av: Frida
I   Blogg: http://fridaforsblom.blogg.se/

Fy fan! Jag skulle ut på rusta efter att ha jobbar på gärdet. Den lilla turen tog mej 1½ timme!

Folk verkade ha tappat greppet totalt...jag höll på att bli prejad 4 gånger på den tiden.

Nää fy de var inge roligt alls!



Kram kram




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: