Aaaaaah!

I personligt.,

Ibland är jag såå dum.
Och det här är svårt att erkänna, så ni vet.
Jag - ja - jag - drack coca-cola, en söndagmorgon. Och glaset står på vardagsrumsbordet, bredvid min mobil. Elsa och jag leker lite.
Sen går jag till Elsas rum för att hämta en leksak till henne men jag hinner inte ens dit förrän jag hör:
SPLASH.
Jag springer tillbaks till vardagsrummet och ser en jätteglad Elsa som står och smetar ut coca-cola på bordet och mitt i alltihopa så ligger min mobil och är jätteblöt.
- Aaaah! Elsa, NEJ!
Då har trollungen sträckt sig efter glaset och säkert fått tag på kanten med sina små fingrar och lyckats välta glaset. Gaaah!
Jag ryckte åt mig telefonen så fort jag bara kunde och rusade vidare in i köket och slet ut simkortet och torkade rent den så bra jag kunde. Så nu ligger den på tork och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag var snabb nog så att den fortfarande fungerar.
Annars blir jag ledsen.
Men jag får skylla mig själv, coca-cola en söndagmorgon ( bara det är dumt nog ) och sen är jag dum nog att inte ställa glaset tillräckligt långt bort från vår klåfingriga trollunge. aah.


  
Skrivet av: Bästaste mamma och mormor
I

Men Elsa då! Prova att blåsa mobilen med hårtorken...finns många som lyckats med det när den blivit blöt av misstag

Skrivet av: helen
I   Blogg: http://helenm.blogg.se/

När vi lyckats dränka mobilen så har vi torkat den i ugnen på typ 30 grader. haha, funkat de två ggr vi gjort de. Men gäller att man gör det genast. Jo vi får se om jag tar mig an projektet, vi ska byta ut bänkskiva först så kanske de känns bättre efter det :) Just ja, vem gick du till nu då? Kraam

Skrivet av: ♥ Andréa - mamma till Knut.
I   Blogg: http://elffors.blogg.se/

Men jäkla skit då!! :´( och lilla trollet som bara ville buuuusa lite ;)

Testa ugnen, det har jag med hört att det ska funka, och att man ska vänta tills den är HELT TORR innan man startar den.. Annars skiter det sig..

Svärmor råkade tvätta Pers brorsas mp3 i 40 grader hon (ett helt tvättmasinpass!! ;P), och den överlevde..

Jag håller tummarna ;)

Puss

Skrivet av: - sääändie
I

haha men Elsa då ;) Dom är bra nog snabba & busiga som små liven. haha. Men nu fick du ju en anledning att köpa en ny mobiltelefon också ;)



Puss!




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: