Sömn.

I personligt.,

Efter att Elsa föddes så är sömn något jag pratar om ofta, något jag längtar efter och något jag inte får särskilt mycket av. :) Haha.
Det är först nu när vi har vår lilla prinsessa som vi inser att vi var bortskämda med sömn innan, haha. Hon har dock varit en liten ängel när det gäller sitt sovande, redan från start har hon sovit minimum 8 timmar i sträck varje natt - med en del undantag som bekräftar regeln. :) Men de gånger hon vaknat mitt i nätterna kan jag räkna på mina fingrar - och då är hon ändå snart 5 månader gammal vår lilla groda. ♥
Till en början nattade vi henne klockan tio på kvällen, och då vaknade hon ungefär klockan åtta, vilket var en helt okej tid för min del att börja dagen. :)
Men nu har vi börjat natta henne ungefär klockan sju, och hon har gjort det till en ovana att vakna klockan fem på mornarna. Och då vaknar hon inte för att hon vill ha mat utan mest för att hon då vill att mamma och pappa ska kliva upp och leka med henne. Vilket jag kan tala om att varken jag eller Johan är så pigga på att göra klockan fem på morgonen, jisses. Så klockan fem på mornarna väcks man av hennes lilla joller i spjälsängen. :)
Och det är ju inte lätt att söva den lilla sötnöten, åh nej - hon får mat och sen är det kört - hon pratar och pratar och pratar. Själv ligger man med huvudet under kudden bredvid henne och hon rullar runt och pratar, pratar, pratar. Haha. Söt är hon men vi vill ju att den lilla rackarungen ska sova, haha.
Men oftast är det jag som är mest envis och Elsa somnar om och nu den senaste veckan har vi klivit upp ur sängen efter klockan nio. :)
Dock önskar jag att jag kunde förklara för lilla Elsis att hon ska sova minst tolv timmar i sträck, det vore finemang. :) Att slippa den där timmen mellan 5-6 då hon oftast är vaken vore jättehärligt. hehe. Men så kan man ju tyvärr inte göra. Hihi. ♥
Men SÖMN, underbara sömn - jag älskar sovmorgon. Haha. Men jag älskar Elsa mer. ♥ Heh.


  
Skrivet av: Helen -BF 30 juli
I   Blogg: http://helenm.blogg.se/

Gud så fin din header blev, riktigt sommarfin :) Låter som ni har drömmen med sovtider iallafall :) Hoppas vår lille bäse är lika snäll :) kraam

Skrivet av: Bästaste mamma och mormor
I

Jag kommer ju snart...då får du iallafall en sovmorgon :) Puss!

Skrivet av: Helen -BF 30 juli
I   Blogg: http://helenm.blogg.se/

jo de känns som de, börjar bli lite stressad nu faktiskt, inte för att vi har bråttom utan de att jag hellre vill vara helt färdig ganska tidigt så man bara kan njuta och invänta bebis den sista tiden. Längtar tills jag får inreda bebisrummet med säng osv så de kommer kännas mer verkligt, glömmer ibland bort att jag bär på en bebis i magen även om magen känns riktigt tung ibland. kram

Skrivet av: em
I   Blogg: http://jonssonemma.blogg.se/

Tack Mickis, hate us cause were beautiful, well we don't like you either ;D <3 Jag mailar dig när jag kommit på något bra ;) Tänkte också passa på att säga att jag går och lägger mig vid 22 och sover 9-10 timmar varje natt :D ;) Kram<3




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: