ett barn blir till.

I graviditeten.,
en gång i tiden, när jag jobbade på hemköp så köpte jag boken - ett barn blir till - av lennart nilsson. sen blev boken bortglömd o hamnade av någon konstig anledning på pappas vind. o igår städade de på vinden o hittade min bok, vilket gjorde mig JÄTTEGLAD. :) hihi. jag har gått väldigt länge o funderat på vart tusan jag har gjort av boken, o börjat känna mig smått förvirrad - så ni kan förstå vilket glädjetjut jag gjorde när de visade mig boken. haha. :)
en helt underbar bok, o helt otroliga bilder - ett måste för alla gravida, tycker jag. :)


.
Lennart Nilssons klassiker Ett barn blir till gavs ut första gången 1965 och har sedan dess översatts till 20 språk och sålts i tiotals miljoner exemplar. Världen över har människor i alla åldrar kunnat ta del av sagan om livets början, och miljontals blivande föräldrar har haft boken som följeslagare under graviditeten.
Nu kommer Ett barn blir till i en fjärde helt omarbetad och utökad utgåva i större format, med nyskriven text och över 350 nya bilder. Återigen har mästerfotografen Lennart Nilsson tagit unika, häpnadsväckande och vackra bilder av hur vi alla en gång blivit till. Vi får följa hela den fascinerande processen från spermiernas kapplöpning mot ägget till det magiska förlossningsögonblicket. Parallellt skildras graviditeten från den blivande mammans och pappans perspektiv. I ett kapitel får vi också veta hur par som har svårt att få barn får hjälp genom assisterad befruktning.
Ett barn blir till är både ett visuellt äventyr och en praktisk handbok för blivande föräldrar.
.

  
Skrivet av: Elin Kratz
I   Blogg: http://elinkratz.blogg.se/

Jag förstod inte riktigt din kommentar där :P Jag har laddat upp klippet på youtube "Ladda upp den på youtube först, om du har ett konto där, annars är det bara o skaffa det. :) o sen lägger du ut den precis som ett vanligt you-tube klipp. :) piece of kaka. :)

kram" SÅ hur gör jag efter jag har laddat upp det på youtube? :P

Skrivet av: Bästaste mamman
I

Pappa köpte också den boken när vi väntade dig :) Tror dock att den är hos Mira nu :)




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: