091124.

I graviditeten.,
9 dagars övertid, oh my god.

idag var jag till barnmorskan. :) hon kontrollerade det vanliga o gjorde även ett ultraljud för att kontrollera bl.a. mängden fostervatten. o allt såg bra ut o bebisen övade andning o buffade runt där inne i den trånga magen. heh. mitt blodtryck var dock lite högre än de tidigare gångerna men ingen äggvita i urinen som tur var. :)
o som om jag inte har haft nog med besvär under min graviditet så har jag även fått klåda på hela magen o nu även på sidorna av magen o ner mot låren. :( så nu har jag vackra eksem på hela magen som KLIAR så in i helskotta mycket. fick tips om att köpa kylbalsam på apoteket, men själva klådan o eksemen försvinner först efter förlossningen. buhu.
min barnmorska bokade in ett besök på förlossningen i gävle på måndag, för en ny kontroll o ev. igångsättning om inte bebisen bestämmer sig för o välja födelsedag själv innan dess. ♥
det allra bästa vore ju om h♥n kommer ut självmant, men h♥n verkar vara en envis liten bebis så risken finns att vi måste tvinga ut honom/henne, eller åtminstone hjälpa honom/henne lite på vägen. hihi. o vi längtar så himla mycket efter dig bebisen. ♥

  
Skrivet av: Anonym
I

Börjar tro att det är en tjej i din mage ändå :) Jag hade världens klåda med Melvin också :( Usch för det. Puss.

Skrivet av: Sara
I   Blogg: http://boddanslilla.blogg.se/

Varje gång jag läser om bebisen så läser jag de som att det är en hon som mår så gott där inne :)

Så jag fortsätter så om de är okej... Hoppas hon tröttnar snart och vill komma ut.

Kan du inte prova att krysta lite så att hon fattar vinken? :p

Skrivet av: Anna
I   Blogg: http://annajustmee.blogg.se/

Jag gick över 6 dagar med Tilde och 10 dagar med Viggo. Trodde jag aldrig skulle gå över längre med andra barnet men tji fick jag.



Men snart kommer du iaf få träffa din bebisen och då blir graviditeten som bortblåst.:)



Lycka till med förlossningen och allt.:)

Skrivet av: Frida
I   Blogg: http://fridafransson.blogg.se/

Men ojsan! Kul för er att komma till Gävle med! Jag och Daniel börjar känna oss som riktiga stadsbor nu vi :P hehe

Skrivet av: Linda C
I   Blogg: http://livetihallen.blogg.se/

Åh, jag kommer ihåg när vi var på ultraljud i Bollnäs, eller 41+3 undersökning som de så fint kallade det, o fick en tid till förlossningen i Huddik- ca 5-6dagar efteråt. Det kändes som en EVIGHET! Helt galen hur tiden innan kan kännas så lång, när tiden efteråt försvinner utan att man knappt hinner märka den! Barnet mår bra, de är de som är huvudsaken!!

Skrivet av: Mia
I   Blogg: http://miahagg.blogg.se/

Mickispickis! Kan eran bäääbis komma snart, kikar in på din blogg varje dag och väntar med spänning!Heja bääbisen!Kramar den gamla Sp:are Mia;)




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: