södertälje tur o retur.

I personligt.,
jag o j tog en liten weekend, torsdag - lördag o åkte ner till södertälje o hälsade på mamma o lillasyster. :)

torsdag: bara några timmar innan vi skulle åka till södertälje så hittade jag en jättefin barnvagn på blocket, o efter ett samtal var det bestämt - vi tog en liten omväg o åkte förbi ludvika på vägen ner o hämtade barnvagnen. :) hihi. tack pappa för lånet av gps:en, utan den hade vi nog varit hopplösa. haha.
kvällen spenderades i soffan hos mamma, o det slank ner lite kebab i våra magar också, syster tog en pizza. :) heh.

fredag: vaknade relativt tidigt, men fick mig en otrevlig överraskning - en sjukt stor korsspindel som hängde o dinglade i taket, bara centimeter från mitt huvud. ja, självklart skrek jag som en dåre, haha. o tvingade j o vakna för o fånga spindeln i en glasburk. haha.



o efter en jättegod frukost åkte jag, j o lillasyster ner på stan o tittade runt lite i butikerna. :) hittade något enstaka plagg till mig själv o en gudomligt fin overall till bebisen. ♥
på kvällen bjöd mamma oss på en asiatiskt/mongolisk restaurang där vi åt buffé, vilket resulterade i proppfulla magar, haha. :) alla såg nog lite ut som mig när vi vaggade därifrån ;D haha. o efterrätten var nog det allra bästa, friterad banan o glass, J U M M I E. tack mamma. :)
fredagens sista timmar spenderades på biografen, jag, j, syster o george åkte till heron city o tittade på sommaren med göran. :) himla, himla rolig film. hela biografen skrattade i kör. haha. :)



lördag: jag vaknade först, som vanligt :) heh. pratade lite med mamma innan hon gick ner på stan, o sen väckte jag resten av familjen. ;) o efter en stund var vi redo, o åkte till strängnäs o hälsade på min moster merja, fredrik o deras söta dotter Lova. :) hihi. hämtade även vaggan som vår lilla bebis ska få sova i de första månaderna innan vi byter till spjälsäng. :) merja o fredrik bjöd på jättegod lunch, o fika - äppelkaka som smakade ljuvligt. :) o Lova var bebisambassadör o visade allt vad det innebär att ha en liten bebis. :) hihi. ♥

o på lördageftermiddagen begav vi oss hemåt mot bollnäs, med både barnvagn o vagga i bilen, hihi. :) nu är det bara en bilbarnstol som fattas o sen är vi redo för vår lilla bebis. ♥ hihi.

men som sagt, vår lilla weekend var lugn o skön. :)

  
Skrivet av: Anonym
I

va mysigt de låter :) vad är de för vagga? lät himla gulligt :)

Skrivet av: M a d d e l u t t e n
I   Blogg: http://maddeluttten.blogg.se/

Åh gud vad gott! Och avsluta med friterad banan, mumma! Mina pannkakor kändes plötsligt som en fis i rymden! ;p Vad är det för vagn ni hittat då? =)

Skrivet av: Helen.
I   Blogg: http://helenm.blogg.se/

Va mys, men hemskt med spindeln, jag hade också skrikit rakt ut. :) haha Kraam




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: