F r a n k r i k e 08

I De allra bästa.,

Sammanfattning av resan; helgalen o lovely. ;D



De 24 första timmarna
var nog de mest hektiska o jobbigaste timmarna på väldigt länge. Först gick bilen sönder ( efter att jag lånat den men det var faktiskt i n t e mitt fel, haha ) så pappa o jag fick åka på flaket på bärgningsbilen ;D därefter blev det självklart taxi till flygplatsen, sen flyg, därefter irrade vi runt på tågstationen i paris i några timmar, och en fågel bajsade i Isoldes ansikte ;D hahaha.
På eftermiddagen var det dags för expresståg 76 mil från Paris till Montpellier, resan tog 4 timmar o tji fick vi om vi trodde att vi skulle få pusta ut efter det. ;) då skulle vi nämligen åka spårvagn en bit för att sen byta till en buss som släppte av oss alldeles för långt ifrån campingen så vi fick promenerade 15 min för att komma fram till en obemannad reception. Kan ni förstå hur trötta och slut vi var vid den här tiden, när vi hade rest i 14 timmar, haha. Benen var som géle ;) Efter ett mål mat på restaurangen la vi huvudet på varsin kudde i vår fina bungalow o somnade som små barn allihopa. :)

Den andra dagen vaknade vi upp till världens sämsta väder, regnet öste ner. Vi låg inomhus o surade hela dagen o på eftermiddagen såg vi en flamingo flyga förbi utanför fönstret o syster utbrister: Oh kolla, det ser ut som en rosa pinne med vingar på,. :) haha, därefter tittade solen fram o temperaturen steg :)

Vädret var helt underbart hela veckan, över 30 grader varmt o inte ett moln. :) De följande 4 dagarna är ganska ointressanta för er, vi låg mest på beachen eller vid poolen o stekte o badade :) försökte bättra på brännan lite. ;)

Söndagen den 22:a juni var en mkt bra dag. ;D då firade jag min tjugonde födelsedag, hihi. Blev väckt med sång på morgonen o simone gjorde en vacker entré från sängen bredvid mig ;) sen spenderades dagen ute i solen, sista dagen att steka ;) o på kvällen befann vi oss på en filt på stranden med lite rosévin o chips. :)
Och när jag satt där på stranden saknade jag Johan väldigt, väldigt mkt, så jag skrev M <3 J med stenar i sanden o mms:ade honom, hihi, tror han blev riktigt glad. <3

Hela måndagen gick åt till att förflytta sig de 76 milen tillbaks till Paris o en annan camping. Sen knoppade vi tidigt för att orka med Disneyland Paris dagen efter. :)

En heldag på Disneyland var helt otroligt! :) Blev som en barn på nytt :) tittade på parader o allt möjligt, ögonen var stora som tefat hela dagen (A) hihi o vi åkte karuseller ( jag lyckades t.o.m. åka en bergochdalbana med loop, o jag trodde att jag skulle dö, haha ) när jag väl satt mig i bergochdalbanan blev jag glad för att man satt säkert med en grej som man fällde ner över huvudet o inte bara en vid magen, för att sen inse att de bara har en sån där grej över huvudet och axlarna om man åker uppochner, haha, jag fick världens panik men hade inte så mkt val än att sitta kvar och skrika mig igenom hela färden ;D
När dagen var slut värkte allas fötter o sängen lockade väldigt mkt, :) och det är en dag jag aldrig glömmer, hihi, trodde aldrig att jag någonsin skulle åka till Disneyland faktiskt, hihi, men nu vill jag åka till Disneylandi Florida också. ;) hihi.

Allra sista dagen var vigd åt Paris, champs elyssée, eiffeltornet o triumfbågen. :) Vilken dag o vilka känslor,. Jag var livrädd när vi åkte upp i eiffeltornet ( o självklart blev det ett litet elfel när vi åkte hissen så den hackade sig fram, upp o ner, upp o ner. Syster o jag trodde att vi skulle dö, haha ) därefter strosade vi runt lite i paris o njöt av det fina vädret. :)
När vi kom tillbaks till campingen på eftermiddagen spelade jag o mina systrar lite uno och pratade om vår framtid. :) jag har ju tydligen kommit till mina viktigaste tio år, där jag ska skaffa mig en karriär, en familj o hela kitet. ;D haha, jag känner ingen som helst press (A)


Den här resan är ett minne för livet.

  
Skrivet av: simone
I   Blogg: http://simonesoderqvist.blogg.se/

helgalet som sagt :D haha!

Skrivet av: Helen
I   Blogg: http://helenm.blogg.se/

nästa gång jag är i paris måste det bli disneyland för mig också. Men som sagt, jag fick också ett minne för livet. Paris är en underbar stad. Måste dock varit hemskt med elfelet i eiffeltornet, jag hade fått panik jag med. tack för att vi fick ta del av din resa. Längtar verkligen tills jag åker dit igen!

kramkram

Skrivet av: Sofia
I   Blogg: http://sofiasannefur.blogg.se/

Du verkar haft en underbar resa! Jag blir så avis ;) Så kul och läsa din blogg, bara så du vet :D Kram

Skrivet av: [ S a n d r a ~ T o f ä l t ]
I   Blogg: http://sandratofalt.blogg.se/

Fina bilder gumman :) verkar som att ni haft en bra semseter!!




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: